De Winterhike-traditie

De winterhike van Scouting Zetten is een jaarlijks terugkerend wandelweekend voor pivo’s, kaderleden en oud-kaderleden van Scouting Zetten.
Het weekend kent globaal de volgende indeling:

• Vrijdagavond: Verzamelen in de blokhut, vertrek naar het beginpunt, gezellige avond, overnachting in een tentje.
  • Zaterdag: Wandelen met rugzak, gezellige avond, overnachting in een blokhut of groepsaccomodatie
  • Zondag: Terug wandelen naar het beginpunt, afsluiting, vertrek naar huis, slapen in je eigen bed

Ieder jaar organiseert een ander groepje vrijwilligers het weekend. Veelal zijn dat reeds bestaande KLS-groepjes (Kook-Loop-Slaap) die in eerdere jaren gevormd zijn. Deze groepjes kiezen vaak een patrouillenaam zoals B-P ze bedacht heeft, of een eigen verzonnen naam. Voorbeelden zijn van patrouilles in heden en verleden zijn bijvoorbeeld de Bevers, Kangaroes, OPV (Oud Padvinders Vereniging), Nijlpaarden, Heideroosjes, Johnny Walkers enzovoort.

Plaats van handeling is meestal de Ardennen of Eiffel, alhoewel er ook enkele Nederlandse of meer Noord-Duitse editie’s geweest zijn. De tocht is meestal op de zaterdag maximaal rond de 20 kilometer, zondag iets korter.

Reacties zijn gesloten.